Bfhpvee295
Řídící vůz řady Bfhpvee295, dříve označovaný jako řada 961, je řídicí vůz Českých drah, vzniklý rekonstrukcí původního osobního vozu řady Bdt279 - vůz má tedy tvarový profil UIC-Y. Rekonstrukci provádí firma Pars nova sídlící v Šumperku. Poprvé byl veřejnosti představen na veletrhu Czech Raildays Ostrava 2011. Dráhy mají objednaných celkem 34 kusů těchto vozů. Jeho maximální rychlost je 140 km/h. Nátěr vozu je v jednotném stylu Českých drah od studia Najbrt.
Vůz je plně klimatizovaný, má 58 pevných a 12 sklopných sedaček 2. vozové třídy,[1] vybavení pro přepravu osob se sníženou schopností pohybu, kol a kočárků a toaletu s uzavřeným systémem. V interiéru jsou použita sedadla Borcad Regio. Instalovány jsou i zásuvky 230 V, vždy jedna na dvojici či čtveřici sedadel. Čelní sklo a ovládací pult strojvedoucího je shodný s elektrickou lokomotivou Škoda 109E.[2]
Obsah |
Podmínky provozu
Vůz může být provozován jako řídící, pokud je spojen s lokomotivou uzpůsobenou pro vícečlenné řízení prostřednictvím WTB komunikace. Vozy mezi lokomotivou a řídícím vozem musí být v tomto případě vybavené minimálně 18žilovým průběžným kabelem dle vyhlášky UIC 556.[3]
Přezdívka
Kvůli vzhledu čela vozu, kde se nachází stanoviště strojvedoucího, se vozu začalo slangově říkat sysel - vypadá, jako by bylo nafouklé.
Velkoprostorový osobní řídicí vůz 2. třídy | |
---|---|
Řada vozu | Bfhpvee295 |
Číselné označení | 50 54 80-30 |
Kód řady KOV | 295 |
Typové označení KOV | Bfhpvee |
Výrobce | Vagonka Studénka, Pars nova |
Rok výroby | 1986 - 1987 |
Rok modernizace | 2011 - 2012 |
Počet vyrobených | 21 z plánovaných 34 |
Dosud provozováno | 21 |
Domovské stanice | Brno hl.n., Děčín hl.n. |