Jdi na obsah Jdi na menu
 


bdtn 756/757

Vůz Bdtn756, 757 ČD

Přípojný vůz řady Bdtn756
Bokorys vagónu Vůz Bdtn756, 757 ČD
Řada vozu Bdtn756
Číselné označení 50 54 21-29
Kód řady KOV 756
Typové označení KOV Bdtn-054
Výrobce Vagónka Tatra Studénka
modernizace KOS Krnov
Rok výroby 1969 - 1970
Rok modernizace 2005 - 2011
Počet vyrobených 64
Dosud provozováno 64
Domovské stanice Praha, Brno, Plzeň, Trutnov, Liberec, Valašské Meziříčí
Přípojný vůz řady Bdtn757
Bokorys vagónu Vůz Bdtn756, 757 ČD
Řada vozu Bdtn757
Číselné označení 50 54 20-29
Kód řady KOV 757
Typové označení KOV Bdtn-757
Výrobce Vagónka Tatra Studénka
modernizace KOS Krnov
Rok výroby 1969 - 1970
Rok modernizace 2011 - 2012
Počet vyrobených zatím 2
Dosud provozováno zatím 2
Domovské stanice Praha

Přípojné vozy řad Bdtn756 (do 1. ledna 2009 řada 054.2[1]) a Bdtn757 jsou od roku 2005 modernizovány pro České dráhy firmou KOS Krnov. Jsou primárně určen do souprav s motorovým vozem řady 854 a případně i řídicími vozy řad Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795.

Obsah

 [skrýt

 Důvody modernizace

Vůz 21-29 302 řady Bdtn756

V průběhu let 1997 až 2006 modernizovaly České dráhy všechny motorové vozy řad 852 a 853 na řadu 854, ke kterým však neměly odpovídající přípojné vozy. Vozy řady 053 (nyní Btn755) již nesplňovaly nároky na kulturu cestování a předchozí modernizace těchto vozů na řadu 042 (nyní Btn 752), respektive modernizace vozů řady 055 na řadu 056 byly realizovány v nedostatečném počtu několika kusů. Dalším z důvodů modernizace byla rovněž nemožnost přenosu řídících signálů z připravovaného řídicího vozu řady Bfbrdtn794 vozem řady 053.

 Modernizace

Interiér modernizovaného vozu Bdtn757

Při modernizaci došlo k úpravě rámu za účelem zvýšení pevnosti, náhradě dveří za předsuvné a výměně oken za tónované polospouštěcí. Na jednom představku byl vytvořen prostor pro přepravu kol, případně rozměrných zavazadel. Původní WC bylo nahrazeno vakuovým. Změn doznal i interiér, vyměněny byly stolky pod okny, odpadkové koše, zářivková svítidla. Nové je rovněž obložení interiéru, okna jsou vybavena stahovacími roletami. Do 21. vyrobeného vozu zůstala původní sedadla, která byla pouze přečalouněna. V 22.–25. voze jsou použity renovované sedačky z vyřazené elektrické jednotky řady 470, od 26. vozu jsou dosazovány nové sedačky výrobce MSV Interier, od 32. vozu došlo opět ke změně typu sedadel. Od 22. vyrobeného vozu řady Bdtn756 došlo rovněž ke změně materiálu kluznic, který odstranil nutnost mazání.

Od roku 2011 je při modernizaci zvětšen prostor pro spoluzavazadla a jízdní kola o jeden fiktivní oddíl, takto upravené vozy jsou značeny řadou Bdtn757.

 Nákup na Slovensku

V dubnu 2007 odkoupily České dráhy za účelem modernizace na Bdtn756 deset zrušených vozů řady 053 (dnes Btn755) od ZSSK. V březnu 2008 odkoupily i zbývající 4 vozy.

 Technické parametry

  • počet míst k sezení/stání: 88/?
  • délka přes nárazníky: 24 500 mm
  • maximální rychlost: 120 km/h
  • hmotnost: 38 t
  • uspořádání pojezdu: 2’ 2’
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 


Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< únor / 2021 >>


Statistiky

Online: 1
Celkem: 16365
Měsíc: 301
Den: 6