vlak řady 840
– 16 vozů řady 840 pro Liberecký kraj a 17 vozů řady 841 pro Kraj Vysočina. Na financování by se měla 500 mil. Kč podílet Evropská unie. Dodávka má být realizována v závěru roku 2011 a v roce 2012. Většina vozů má být dodána do konce roku 2011. Vozy mají být klimatizované. Obě varianty mají kapacitu přibližně 70 míst k sezení. Ve vozech je prostor pro velká zavazadla (kočárky, jízdní kola, lyže, sáňky).Řídící systém umožňuje řízení až čtyř vozů najednou.
Železniční motorové vozy řad 841 a 840 jsou dvě verze typu Regio-Shuttle RS1 určené pro České dráhy. 841 je základní verze, 840 je verze upravená pro provoz na sklonově náročných tratích. V rámci přípravy vstupu na český trh založil výrobce v České republice dceřinou společnost Stadler Praha, která v roce 2010 zaměstnávala 35 vysoce kvalifikovaných inženýrů. V květnu 2010 se uskutečnily předváděcí jízdy v Jihlavě, Liberci a Praze v souvislosti se zakázkou pro České dráhy. V roce 2010 vyhrál Stadler s tímto vozem soutěže vyhlášené Českými drahami na dodávku celkem 33 vozů v celkové hodnotě 1776 milionů Kč, pro provoz ve dvou krajích ve dvou různých verzích, lišících se v určitých technických parametrech. Verze pro Kraj Vysočina je označena jako řada 841. Objednáno je 17 vozů. Objem zakázky je 898 milionů Kč, z čehož evropská dotace pokrývá 200 milionů Kč.[7][1] Příspěvek z evropské dotace ROP Jihovýchod činil 31,91 % z celkové ceny, České dráhy tak investovaly 678,8 milionů korun. Maximální rychlost je 120 km/h. Vozy mají být nasazovány hlavně na úseky elektrifikovaných tratí v okolí Havlíčkova Brodu.[2] Počítá se s nimi například pro tratě z Havlíčkova Brodu do Křižanova, přes Jihlavu do Počátek-Žirovnice, do Světlé nad Sázavou a pro trať z Jihlavy do Třebíče. První vůz 841.001 dorazil do České republiky z výroby večer v pátek 21. října 2011, na Vysočinu do Havlíčkova Brodu měl být převezen pravděpodobně v pondělí 24. října,[6] kde mají být v místním depu vozy řady 841 dislokovány. Dne 28. října 2011 v 10 hodin dopoledne proběhl slavnostní ceremoniál předání prvního vozu výrobcem na nádraží v Jihlavě.[9] Po projevech představitelů výrobce, kraje a Českých drah a ukázce židovských tanců vůz vykonal dvě bezplatné prezentační jízdy do stanice Jihlava město a zpět a následně jízdy do Třebíče a Horní Cerekve za symbolických 10 korun.[8] V průběhu listopadu 2011 měl vůz absolvovat různé zkoušky a zaškolení strojvedoucích. Zbylých 16 objednaných vozů má být dodáno v během první poloviny roku 2012.