Abfrbdtn 795
Řídicí vůz řady ABfbrdtn795 (do 1. ledna 2009 řada 954.2)[1] vznikl rekonstrukcí nákladních poštovních vozů řady Postw na osobní řídicí vozy, které České dráhy využívají především v soupravách s motorovými vozy řady 854. Rekonstrukce navázala v roce 2007 na modernizaci poštovních vozů na řídicí vozy řady Bfbrdtn794 (původně řada 954), od níž se řada ABfbrdtn795 odlišuje rozdělením prostoru pro cestující na první (tři fiktivní oddíly) a druhou třídu.
Mezi lety 2007 a 2010 vzniklo ve firmě Pars nova celkem 26 řídicích vozů řady ABfbrdtn795, které České dráhy společně s motorovými vozy řady 854 nasazují na vozbu rychlíků, spěšných a osobních vlaků na hlavních neelektrifikovaných tratích, případně i tratích místních.
Technické parametry
- počet míst k sezení: 53
- délka přes nárazníky: 24 500 mm
- maximální rychlost: 120 km/h
Řídicí vůz řady ABfbrdtn795 | |
---|---|
![]() |
|
Řada vozu | ABfbrdtn795 |
Číselné označení | 50 54 80-29 |
Kód řady KOV | 795 |
Typové označení KOV | ABfbrdtn-954 |
Výrobce | Pars nova |
Rok výroby | 2007–2010 |
Počet vyrobených | 26 |
Dosud provozováno | 26 |
Domovské stanice | Brno hl. n., Olomouc hl. n., Praha-Vršovice, Trutnov hl. n. |